Aanmelden schatkistbankieren decentrale overheden
Per 15 december 2013 is de wet Financiering decentrale overheden gewijzigd en zijn alle decentrale overheden verplicht om mee te doen met schatkistbankieren. Decentrale overheden die zich niet hebben aangemeld overtreden hiermee de wet.
Op naam van uw decentrale overheid heeft u een of meerdere nieuwe bankrekening(en) geopend bij uw huisbank(en).
De nieuw te openen bankrekening is uitsluitend bedoeld voor het verrichten van transacties met de schatkist. Deze bankrekening wordt gekoppeld aan de schatkist. Als u meerdere huisbanken heeft, heeft u de keuze of u een rekening opent bij meerdere banken (zodat een boeking van- of naar de nieuwe rekening altijd een overboeking binnen dezelfde bank is) of dat u een rekening opent bij slechts één van uw banken. Het verzoek om een nieuwe rekening te openen verloopt via uw reguliere contact bij uw bank (veelal uw accountmanager). Belangrijk is dat de nieuwe bankrekening(en) apart staat (staan) van alle overige bankrekeningen van de decentrale overheid. De nieuwe bankrekening mag dus geen onderdeel zijn van een stelsel van rente- of saldocompensatie.
De aanmeldprocedure voor een nieuwe decentrale overheid (bijvoorbeeld een nieuw opgerichte gemeenschappelijke regeling) gebeurt via Mijn Schatkist.
Neemt u s.v.p. contact met ons op via schatkistbankieren@minfin.nl zodat wij u kunnen toelichten wat de vervolgstappen zijn. Houd er rekening mee dat eHerkenning (niveau 3) vereist is om met ons portaal Mijn Schatkist te werken. Meer informatie over eHerkenning kunt u hier vinden.